جزئیات آگهی
تلفن : 02144196690
فکس : 02144196699
آدرس : تهران-کيلومتر 14 جاده مخصوص کرج-بعد از چهار راه ایران خودرو - خیابان چيتگر جنوبی
ایمیل : info@tarkhineh.com
www.tarkhineh.ir
توضیحات
ترخینه پیشگام در صنعت بوجارى غلات، حبوبات، ادویه جات و بسته بندى
سنگ بنای اولیه کارخانه مواد غذایی ترخینه در حدود ۶۰سال پیش یعنی حدود سالهای ۱۳۳۶ گذاشته شد .ابتدا به عنوان یک ایده کوچک در افکار بلند مرد بلند قامتی به نام مرحوم رضاقلی علی آبادی بنیسی با بهره گیری از حداقل تبلیغاتی که در آن زمان بصورت بسیار محدود و از معدود سفر کرده های فرنگ و یا از نیرو ها و خانواده هائی که تحت عنوان مستشار نظامی یا صنعتی به کشور تازه رها شده از بلایای اشغال گری و تبعات منفی جنگ جهانی دوم، در آمد و شد بودند ،شکل گرفته و با پرورش آن ایده ، امروز برند خوشنام ترخینه بعنوان اولین و پیشگام در صنعت پوست گیری غلات وتبدیل آن به فرآورده های مختلف از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار می باشد .
اندیشه و تفکر تهیه مواد غذایی طبیعی و با فیبر بالا و به عبارتی تهیه و بسته بندی مواد غذایی از خانواده غلات با ارزش غذایی بالا و بدون عوارض جانبی ، بدوأ و در طی پروسه ای با سر هم کردن و ساخت یک دستگاه پوستگیری اولیه غلات (عمدتأ جو و گندم ) و با موتور های دیزلی معمول در همان عصر به منحصه عمل در آمد .
محل احداث و بهره برداری اولیه در یکی از قدیمی ترین نقاط تهران امروز واقع در خیابان سیروس ،حدفاصل خیابانهای بوذرجمهر و سرچشمه قدیم قرار داشت و عملیات نصب و اجرا و بهره بردای در همین محل قدیم و در حدود ۶۰سال پیش توسط نامبرده و فرزندان انجام گردید .
نحوه گردش کار بدین صورت بود که مواد اولیه مستقیمأ توسط کشاورزان یا واسطه ها با لوازم قدیمی و از طریق چهار پایان به محل کارخانه حمل و تأمین و سپس عملیات بوجاری و پوست گیری توسط ماشین آلات دیزلی انجام و سپس در کیسه های مخصوص بصورت فله بسته بندی می شد ابتدا جو و گندم خریدار ی شده شستشو می شد تا ناخالصی ها گرفته شود و پس از خشک کردن در هوای آزاد ، قسمت دیگری از ناخالصی ها توسط الک دستی گرفته می شد و سپس توسط دستگاه پوستگیری ، پوست را از دانه جدا و بعد با الک دیگری ،پوست را از جو و گندم جدا و سپس در کیسه های خالی که قبلأ تهیه شده بود با وزن ۵۰کیلوگرم به بازار عرضه می شد ، کلیه امور تولید و بازاریابی با کمک خانواده انجام می گردید لازم به ذکر است که حاصل پوستگیری علاوه بر جو پوست کنده و گندم پوست کنده و سبوس ، دانه های ریز دیگری بود که با عمل سایش مجدد ، به عنوان مغز جو به بازار عرضه می گردید .هر چند که مشکلات اساسی از همین نقطه آغاز می شد که عمده آن شامل فرهنگ سازی مصرف این نوع مواد غذایی بعنوان نیاز اساسی با ارزش غذایی عالی و بدون هر گونه عوارض جانبی بوده که امروزه بطور خلاصه در پروسه بازاریابی و مصرف به عبارتی تهیه و تأمین بازار فروش و بسته بندی خوانده و عرضه میگردد .